Posiadasz lokal mieszkalny, nigdy nie miałeś do czynienia z procesem najmu, chcesz uniknąć ryzyka,
zbędnych formalności, a tym samym chcesz zyskać czas dla siebie, czuć się bezpiecznie i profesjonalnie zaopiekowanym?
Jesteś we właściwym miejscu i czasie.
Dzięki Prospect Home możesz od samego początku powierzyć swój lokal w profesjonalne ręce. Prowadzimy zarządzanie najmem na terenie Szczecina i jego okolic. Polega ono na świadczeniu usługi, dzięki której znajdziemy najemcę, uwierzytelnimy jego tożsamość, zweryfikujemy wypłacalność na dzień podpisania umowy, zawrzemy umowę, ubezpieczymy nieruchomość, uporządkujemy kwestie formalno-prawne, zajmiemy się również windykacją w razie zalegania z opłatami.
Przejmujemy na siebie ciężar całego procesu najmu włącznie ogłoszeniami. Stoimy na straży stanu Twojego mieszkania, wyposażenia i finansów. Opłata za wynajem terminowo będzie przekazywana na wskazane przez Ciebie konto bankowe.
Korzystając z naszych usług, masz pewność, że Twoja inwestycja jest odpowiednio zarządzana.
Gwarantujemy wypłatę czynszu nawet jeśli najemca przestanie płacić umówiony czynsz.
Właścicielu, wszystko zależy od twoich potrzeb i oczekiwań jak bardzo chcesz być zabezpieczony.
Po podpisaniu umowy, przekazujesz nam klucze i możesz jechać na urlop.
Jeśli zdecydujesz, że lokal wymaga uporządkowania, odświeżenia, bądź drobnych zmian, zlecamy wykonanie takich usług i wprowadzamy zatwierdzone przez Ciebie udogodnienia, tym samym podnosząc atrakcyjność lokalu, a co za tym idzie również cenę najmu.
Przeprowadzamy profesjonalną sesję fotograficzną. Koniec z amatorskimi zdjęciami. Dobrze wiemy, że najemcy częściej są zainteresowani nieruchomościami z przykuwającymi uwagę zdjęciami.
Obsługa nieruchomości – zarządzanie najmem. Przeważająca część naszej pracy to właśnie obsługa najmu – rozliczamy kaucję, czynsz, sprawdzamy stan liczników, monitorujemy opłacanie rachunków, a także wyjaśniamy wszelkie niezgodności. Pozostajemy w ciągłym kontakcie telefonicznym, online, jak i fizycznym z najemcami utrzymując ważne relacje. W każdym momencie, w którym lokal potrzebuje usług fachowca bądź remontu – załatwimy to z największą starannością za Ciebie.
Z wyprzedzeniem reagujemy na kończące się umowy najmu. Na miesiąc przed jej końcem najemca otrzymuje aneks przedłużający. W przypadku braku decyzji o kontynuacji najmu zaczynamy szukanie nowych najemców, tak aby lokal nie stał pusty.
Pomagamy w rozliczeniu podatków. Współpracujemy ze specjalistycznym biurem księgowym, które zadba o poprawność wszelkich rozliczeń.
Rozliczamy kaucję w momencie gdy lokal pozostaje wolny od jakichkolwiek zaległych opłat.
Sprzątamy mieszkanie i przygotowujemy je na zasiedlenie przez nowych najemców.
Selekcjonujemy potencjalnych najemców. Spotykamy się z przyszłymi najemcami, prezentujemy im nieruchomość, sprawdzimy ich pod kątem stabilności finansowej. Odrzucamy niewiarygodnych kandydatów.
Przygotowujemy umowę z najemcą. Dbamy o wszelkie formalności, w tym o protokolarne przekazanie lokalu wraz z dokumentacją fotograficzną. Pomagamy również przy zawarciu umowy o najem okazjonalny bądź instytucjonalny w obecności notariusza. W pierwszej kolejności dbamy o bezpieczeństwo wynajmującego i ciągłość najmu.
Dążymy do tego, aby najemca wykupił odpowiednie ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej, która w razie potrzeby pokryje wszystkie nieumyślnie wyrządzone szkody. Właścicielowi natomiast proponujemy odpowiednio dopasowaną polisę, by pokryć m.in. wszelkie możliwe roszczenia najemców, jak również otrzymać ochronę w przypadku niespodziewanych zdarzeń losowych.
Komunikacja z klientami jest dla nas priorytetem, dlatego stawiamy na nowoczesne i intuicyjne w obsłudze narzędzia do kontaktu. Najemca zobowiązany jest umownie do korzystania w razie wystąpienia jakichkolwiek awarii w lokalu z aplikacji FixMate Reporter. Jest to oparte na chmurze rozwiązanie do zarządzania zgłoszeniami serwisowymi. Dostęp można uzyskać z każdego urządzenia, gdziekolwiek jest połączenie z internetem. Wystarczy wypełnić formularz, bądź zeskanować QR kod, który umieszczony jest we wskazanym miejscu w lokalu. Najemca ma podgląd na status takiego zgłoszenia i zawsze wie, kto i kiedy pojawi się w lokalu aby usunąć awarię.
Przeprowadzamy dokładny odbiór mieszkania od najemców, którzy się wyprowadzają. Dajemy czas najemcom na ewentualne naprawy i porządki.
Zakres usługi | Pakiet standard | Pakiet komfort | Pakiet premium |
---|---|---|---|
Uzgodnienie oczekiwań cenowych i profilu poszukiwanego najemcy | TAK | TAK | TAK |
Wizja lokalna lokalu na wynajem | TAK | TAK | TAK |
Przygotowanie oferty – opracowanie ogłoszenia wraz z dokumentacją zdjęciową | TAK | TAK | TAK |
Publikacja oferty na portalach internetowych | TAK | TAK | TAK |
Prezentacja lokalu | TAK | TAK | TAK |
Dobór najemcy pod uzgodniony profil | TAK | TAK | TAK |
Weryfikacja tożsamości najemcy (sprawdzenie czy najemca jest tym, za kogo się podaje) | TAK | TAK | TAK |
Weryfikacja zarobków najemcy (sprawdzenie czy wynagrodzenie najemcy na rękę jest większe niż dwukrotność czynszu najmu) | NIE | NIE | TAK |
Weryfikacja spłacania zobowiązań finansowych (BIK, KRD, ZBP, BIG) | NIE | NIE | TAK |
Pomoc w uzyskaniu oświadczenia o adresie dla celów zawarcia umowy najmu okazjonalnego (w przypadku gdy najemca nie ma możliwości wskazania adresu do eksmisji). | TAK | TAK | TAK |
Podpisanie umowy najmu z najemcą na podstawie pełnomocnictwa, bądź koordynacja terminu podpisania umowy pomiędzy właścicielem i najemcą | TAK | TAK | TAK |
Protokolarne przekazanie lokalu najemcy | TAK | TAK | TAK |
Pobieranie czynszu od najemcy i przekazywanie go właścicielowi | TAK | TAK | TAK |
Wysyłanie ponagleń w przypadku opóźnień w opłacaniu czynszu | TAK | TAK | TAK |
Rozliczanie rachunków za media | TAK | TAK | TAK |
Regularne kontrole stanu lokalu | TAK | TAK | TAK |
Rozwiązywanie bieżących spraw dotyczących najmu i eksploatacji | TAK | TAK | TAK |
Koordynacja usuwania nagłych usterek i niezbędnych napraw | TAK | TAK | TAK |
Protokolarny odbiór lokalu, w tym inwentaryzacja jego stanu i ewentualne rozliczenie z najemcą ponadnormatywnego zużycia | TAK | TAK | TAK |
Spisanie stanu liczników i kalkulacja kosztów związanych z rozliczeniem mediów | TAK | TAK | TAK |
Finalne rozliczenie kaucji | TAK | TAK | TAK |
Dostęp online do „Panelu Klienta” dla najemcy i właściciela | TAK | TAK | TAK |
Pomoc w rozliczeniu rocznego PIT-u od najmu | NIE | TAK | TAK |
Przedstawienie propozycji optymalnego przygotowania lokalu pod kolejny najem (drobne naprawy i konserwacja, uzupełnienie wyposażenia itp.) | NIE | TAK | TAK |
Jednorazowe sprzątanie lokalu po odbiorze od najemcy | NIE | NIE | TAK |
Ochrona dochodu z najmu, gdy najemca spóźnia się z opłacaniem czynszu dłużej niż 30 dni | NIE | NIE | TAK |
Ochrona dochodu najmu, gdy dojdzie do przerwy najmu w wyniku uszkodzenia lokalu, bądź niezdatności do zamieszkania przez najemcę | NIE | NIE | TAK |
OPŁATA JEDNORAZOWA pobierana każdorazowo przy pierwszym wynajęciu lokalu | 100% netto wartości miesięcznego czynszu płaconego przez najemcę | 100% netto wartości miesięcznego czynszu płaconego przez najemcę | 100% netto wartości miesięcznego czynszu płaconego przez najemcę |
OPŁATA JEDNORAZOWA pobierana każdorazowo przy przejęciu mieszkania z najemcą. Brak opłat za kolejne umowy najmu z kolejnymi najemcami. | 50% netto wartości miesięcznego czynszu płaconego przez najemcę | 50% netto wartości miesięcznego czynszu płaconego przez najemcę | 50% netto wartości miesięcznego czynszu płaconego przez najemcę |
OPŁATA CYKLICZNA pobierana raz w miesiącu i wyłącznie gdy nieruchomość jest wynajęta | 10% netto wartości miesięcznego czynszu płaconego przez najemcę | 13% netto wartości miesięcznego czynszu płaconego przez najemcę | 20% netto wartości miesięcznego czynszu płaconego przez najemcę |
OPŁATA DODATKOWA pobierana raz w miesiącu i wyłącznie gdy nieruchomość nie jest wynajęta po pierwszej umowie najmu (abonament związany z utrzymaniem działu rozliczeń, archiwizacją i przetwarzaniem danych) | 30,00 zł netto | 45,00 zł netto | 75,00 zł netto |
Nic nie płacisz z góry, lecz od momentu, gdy pojawią się pierwsze wpływy z najmu.
To oznacza, że będziemy się bardzo starali, by jak najszybciej wynająć Twój lokal.
Właścicielom obsługiwanych przez nas nieruchomości we wspólnotach mieszkaniowych oferujemy usługi na preferencyjnych warunkach ustalane indywidualnie.
Każdy właściciel, który będzie chciał skorzystać z naszej usługi zarządzania najmem otrzyma od nas rabat na cały okres trwania umowy.
Dokładne sprawdzenie najemców co zapobiega przyszłym problemom
Otrzymasz płatność nawet w sytuacji, gdy najemca nie płaci
Umowa najmu maksymalnie chroniąca Twoje interesy
Nie przejmuj się problemami z najemcami, naprawami i rozliczeniami
Poświęć go na rzeczy ważne dla Ciebie